2 Aralık 2010 Perşembe

bir mim...

bir arkadaşımın doğumgünü için yemeğe gideceğim...
hazırlanmaya başlıyorum,gözüm pencereye takılıyor...
görüntü büyüleyici...
bırakıyorum hazırlanmayı dalıp gidiyorum,şu güzelliğe...

penceremden görünen bu manzarayı seviyorum...
bu görüntüleri bölen
binalar,beton yığınları olmadığı için her bakışta mutlu oluyorum:)

dönüyorum ,içeriye bakmaya başlıyorum...
sevgili minimalist ve deepblueeagle beni mimlediğinden bu yana,
evimin heryerine,
herşeye başka gözle bakmaya başladığımı farkediyorum...
*
anılarımın kodlandığı ne çok şey var...
fotoğraflar,sözcükler,şarkılar,kitaplar...
ve elbette eşyalar...

evimi döşerken,her aldığımın bir "hikayesi" olsun istiyordum...
uzun bir süreçti,ama istediğim oldu:)
kullandığım her şeyin,beni gülümseten bir hikayesi var:)
ama bir kitap...
benim için çokk özel olan bir kitap var ki...
bir tüyap kitap fuarında rastlıyorum bu kitaba...
yılı hatırlamıyorum ama 80'li yılların sonları olmalı...
içinde Abidin Dino'nun karakalem çizgileri var,
hastanede yattığı bir süreçte çizilmiş...
.
o dönem zorunlu hizmet için İstanbul'dan ayrılma dönemim...
ve gittiğim yerde sadece ve sadece bana ait bir evim olacak...
arayışlar içindeyim,evime alacaklarımı düşünüp duruyorum...
konsept mağazalar falan yok...
bildiğimiz tek alışveriş mağazası,İstiklal caddesindeki 2 katlı
çetinkaya:)
.
bu kitabı görür görmez,
sevinçle alıyorum...
içindeki çok güzel çizgilerden seçtiklerimi,
çerçeveletip bir duvarıma asmak niyetindeyim...


hiç unutmadığım,
çok severek oturduğum o ilk evime taşınıp,yerleşince,
çıkartıyorum bu kitabı...
baştan sona,hangilerini duvara asabilirim diye,
gözden geçiriyorum...
son sayfada gördüğüm şu not...
durduruyor beni...
kıyamıyorum! kıyamıyorum!kıyamıyorum!
*
1100 baskısı var kitabın,600 tanesi türkçe...
ve biri benim:)
*
kitabı kütüphanemin en kıymetli kitaplarının arasına kaldırıyorum:)
hala duruyor...
duvarlarım mı?
çok sevdiğim başka güzellikler süslüyor onları...
çizgilerden örnekler koyamıyorum buraya...
kitapta yayınevinin uyarısı var...
.
bu "anılarınızla,anılarınızın değeriyle ve onları yüklediğiniz eşyalarla ilgili bir yazı yazmanızı istiyorum" mimini severek okuduğum syrakusa'ya paslıyorum,yanıtlamayı isterse tabii ki:)...



14 yorum:

  1. Çok hoş...Abidin Dino sana mutluluğun resmini çizmiş ama Nazım'a haber vermemiş,ne de olsa resim herkesin özeli...

    YanıtlaSil
  2. "1100 baskısı var kitabın, 600 tanesi Türkçe...ve BİRİ BENİM"

    insanın hiç kimsenin itiraz edemeyeceği şekilde bir şeye sahip olması ve "BU BENİMMM" demesi ne kadar güzel birşey değil mi?

    tıpkı kendi aldığımız her eşyanın sahibi olmamız ve "BU BENİMMM" demesi gibi...

    YanıtlaSil
  3. O manzara nasıl bir şey öyle. Keşke evimin önü bu kadar açık olsa, güzel şeyler görebilsem ben de :(

    YanıtlaSil
  4. Onur duyarım :) tşk/

    YanıtlaSil
  5. Müthiş bir manzaraydı tablo gibi...

    Kitapta müthiş tabi...Kıskandım :))

    YanıtlaSil
  6. güzel bir yazı.


    manzara fotoları da.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzelde anlatmışsın cepaynacım yüreğine sağlık.Sevgiler, Hülya

    YanıtlaSil
  8. 80'li yılların sonları, Tüyap Kitap Fuarı Marmara otelinde mi kurulurdu , hayal meyal anımsıyorum. Sonra Odakule'ye geldi, şimdi maalesef Beylikdüzü'nde:(

    Kitabınızı çok sevdim, çok değerli bir hatıra.

    YanıtlaSil
  9. Manzaraya kilitlendim, muhteşem. Çok şanslısın sevgili Cepaynası'm :) Bu kadar özel bir kitaba sahip olabilmen de harika. Kitaba da anısına da bayıldım :)

    YanıtlaSil
  10. gök delinmiş gibi büyüleyici..

    YanıtlaSil
  11. Fotoğraflar harika...kitap'ta öyledir herhalde okumak isterdim..bu arada bende bir mim!iniz var..sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Ender yetenek,ender insan..bu kitap zenginliğine zenginlik katmış.Mim konusu zaten bayılmayacak gibi değil..seni seviyorduk,yine sevdik..:))

    YanıtlaSil
  13. Gökyüzü çok güzel.Bana göre Mutluluğun fotoğrafı olmuş. Abidin dino'yu çok severim. Elleri çok özeldir.

    YanıtlaSil
  14. yazılarını okumayı özlemişim, ne güzel de yazmışsın , aynı ben :D:D

    YanıtlaSil