10 Kasım 2010 Çarşamba

2 mim...bir özür...



sevgili syhn mimlemiş beni...

gittim kitaplığıma gözlerimi kapatıp seçtim kitabı...
üst raflardaki kitapların hiç şansı yoktu tabii ki:))

hemen ilk sayfada kendi yazımla not...
adım...
16.10.1988,İstanbul...
asistanlık günlerimde aldığım bir kitap,
ne yazık ki ayrıntı hatırlamıyorum...
22 yıl geçmiş,
şaka gibi:))

55.sayfadan bir paragraf yazmam gerekiyor...
ama elimdeki kitap bir şiir kitabı...
yerine koyup,yeni bir kitap almak istemiyorum...
gözlerim kapalı seçtim, bu olsun:)


Aragon/Elsa'ya şiirler...
çeviren:Sait Maden


işte 55.sayfadaki şiir:


".
.
.
kumara yatıranlardan değilim ben evreni
ben insanoğlunun o gamlı ulu sürüsündenim bütün bütüne
hiç görülmemiştir fırtınadan kaçtığım
kollarımla bastırdım yangını her seferinde
hendeği de bildim savaş arabalarını da
güpegündüz sakınmadan söyledim en ters düşüncelerimi
ve geri çekilmedim suratıma tükürmeye geldiklerinde
alnı damgalı yaşadım
bölüştüm kara ekmeği ve herkesin gözyaşlarını
.
.
."
bu mimi 'kitaplığını göster projesi'nin sahibi kitap sever ceren'e,
kitaplığına bayıldığım sevgili mkblkonsept'e ve tüm kitapsever arkadaşlara gönderiyorum...

*****

bir de 'çantanda neler var' mimi almıştım...
çok zaman oldu,yeni hatırladım,mimleyen arkadaşı hatırlayamadım:(
çok özür diliyorum...yorum bırakırsa linkini ekleyeceğim...

işte çantamdakiler:

1-anahtarlarım
2-cep telefonu
3-fotoğraf makinem
4-cüzdanım
5-kalem-defter
6-gözlüğüm...

bu mimide sevgili inciçiçeği ve müge'ye gönderiyorum...





10 yorum:

  1. Aragon ve Elsa'ya yazdığı şiirleri, belki de en güzeli Mutlu Aşk Yoktur şiiridir. Bu duygularını en iyi şiire döken fransız şairin kitabının rastgelmesi ne güzel tesadüf:)

    YanıtlaSil
  2. şiirle arası olmayan birinden aldığın mime en güzel seçilecek kitap olmuş bu ve nostalji mi olmuş ne;) 22 yıl!!

    YanıtlaSil
  3. çantanda sadece o kadarcık şey mi var. benim çantamı görsen kafayı yersin kesin :))

    YanıtlaSil
  4. vaaay. aragon. elsa. iyi geldi bu seçim.

    affettik.
    :)

    YanıtlaSil
  5. çok teşekkürler, değişik bir mim, en kısa zamanda yapılacak:)

    YanıtlaSil
  6. Cepaynacım, çok teşekkür ederim. yarın dökücem ne var ne yok ortaya :))
    sevgiler....
    iyi geceler...

    YanıtlaSil
  7. Aragon'un şiirlerini okumaya doyamam. Hatta bazen öyle bir depreşir ki onları okuma isteğim, okumak için mizansenler oluştururum kafamda. Akşam olsa da, günbatımında klasik müzik eşliğnde okusam diye...

    YanıtlaSil
  8. 22 yıl önce...
    Birde annemin doğum gününde :))
    kitapların kapağına hiç tarih yazmıyorum nedense:( Şimdi okuduğum kitaba bastım tarihi:))Görüşmek üzere..Bu arada şiirin tamamınıda merak ettim...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili CEPAYNASI, bende bir ödülün var:)

    YanıtlaSil
  10. kitabının üzerinde ki not niyeyse çok duygulandırdı beni..:)

    YanıtlaSil